Tynset kommune gir 60.000,- til Tv-aksjonen og Barnekreftforeningen

Formannskapet i Tynset kommune. Foto - Klikk for stort bildeFormannskapet Tynset kommune. Tynset kommune

Formannskapet har i dag vedtatt å gi 60.000,- til årets Tv-aksjon og Barnekreftforeningen!

Tv-aksjonen har i år fått navnet Sammen for små helter, og pengene fra årets tv-aksjon går til Barnekreftforeningen som skal etablere familiehus ved de fire store universitetssykehusene i Norge.
Her skal foreldre og søsken sammen med det syke barnet lett kunne bevege seg mellom sykehuset og familiehuset slik at de kan leve et tilnærmet normalt hverdagsliv.
I familiehusene vil det også være rom for besøk av besteforeldre, tanter og onkler, venner og andre mennesker som er tett på og har betydning i familiens liv.

Du kan støtte Tv-aksjonen ved å vipse til 2133.

Gå til Barnekreftforeningen
Gå til NRK Tv-aksjonen